About me

English


My name is Patrick Gruenauer. I am an IT trainer and IT system administrator. I enjoy preparing training materials on IT, in particular for Windows servers, network technology and IT security. It gives me even more pleasure to help people. That’s why I have been working as an IT trainer in the social sector for 7 years. I have read countless books on the above-mentioned topics during this time. Now I would like to record this knowledge in the form of a blog and make it available for the internet community.

I hold several Microsoft and Cisco certifications, such as MCSE:Cloud Platform and Infrastructure and CCNA. I’m also a Cisco Certified Academy Instructor. In November 2017 I got the MVP Award “Cloud and Datacenter” for the sub-category PowerShell.

I’m a co-author of the book “The PowerShell Conference Book“. I contributed the chapter “PowerShell as an Enterprise Network Tool”. All royalties are donated to the OnRamp scholarship program which helps underrepresented people.

But it is not just technology. Sometimes I also post my opinion on general IT topics and trends. I do strength training and study philosophy at the University of Vienna.

This blog is a one man show. That also means I don’t have a reviewer. I am grateful for any indication of errors and improvement of my contributions. Have fun reading and commenting on the articles!

Patrick Grünauer

MVP Site: Microsoft Most Valuable Professional [MVP]

LinkedIn: Patrick Gruenauer

Twitter: @pewa2303

 

German


Mein Name ist Patrick Gruenauer. Ich bin IT-Fachtrainer und IT-Systemadministrator. Das Vorbereiten von Schulungsunterlagen zum Thema IT, insbesondere zu Windows Server, Netzwerktechnik und IT-Security macht mir großen Spaß. Noch mehr Freude bereitet es mir Menschen zu helfen. Deshalb bin ich seit 7 Jahren als IT-Trainer im sozialen Bereich tätig. Ich habe in dieser Zeit unzählige Bücher zu den oben genannten Themen gelesen. Nun möchte ich dieses Wissen im Form eines Blogs festhalten und mit der Internet Community teilen.

Ich bin MCSE und Cisco zertifiziert, und unter anderem auch Cisco zertifizierter Trainer und Fachtrainer. Im November 2017 wurde ich mit dem MVP Award für Cloud und Datacenter für die Sub-Kategorie PowerShell ausgezeichnet.

Ich bin Co-Autor des Buchs “The PowerShell Conference Book“. (Kapitel “PowerShell as an Enterprise Network Tool”) Alle Einnahmen gehen an ein Stipendienprogram für sozial benachteiligte Menschen.

Es soll aber nicht nur Technik sein. Manchmal poste ich auch meine Meinung zu allgemeinen IT-Themen und Trends. Privat mache ich Krafttraining und studiere Philosophie an der Universität Wien.

Dieser Blog ist eine One-Man-Show. Das bedeutet auch, dass mir niemand zum “drüberlesen” und korrigieren zur Verfügung steht. Ich bin für Hinweise auf Fehler und Verbesserungen meiner Beiträge sehr dankbar. Viel Spaß beim Lesen und Kommentieren der Artikel!

Patrick Grünauer

MVP Site: Microsoft Most Valuable Professional [MVP]

LinkedIn: Patrick Gruenauer

Twitter: @pewa2303

Xing: Patrick Gruenauer